בדיקת פוליגרף כחלק מתהליך גירושין, חלוקת מזונות ורכוש

תהליך גירושין, חלוקת מזונות ורכוש מושפעים משורה ארוכה של דיני משפחה ותקנות. במסגרת אותו תהליך חשוב להכיר לא רק את לשון החוק אלא גם את התקנות החדשות שמושפעות מפסקי דין תקדימיים. כמו כן, כאן המקום להזכיר שתהליך גירושין, חלוקת מזונות ורכוש מתנהל בחלקו בבתי דין לענייני משפחה ובחלקו בבתי דין רבניים. המשמעות בפועל היא שעורכי דין נדרשים להכיר לעומק את הנושא ולהביא בחשבון את כל הדברים שעשויים להשפיע עליו.

אחד הנושאים הקריטיים שנמצאים לכאורה בשוליו של תהליך גירושין, חלוקת מזונות ורכוש הוא בדיקת פוליגרף. מבחינה משפטית, התוצאות של בדיקת פוליגרף עשויות להשפיע על תוצאותיו של תהליך גירושין ולקבוע את השיטה של חלוקות מזונות או רכוש עבור הורים לילדים. זו גם הסיבה שבגללה כל מי שרוצה להתגרש צריך לבחון את הנושא של פוליגרף מראש ולהבין כיצד ומתי הוא מטה את הכף.

איך מתגרשים במהירות וביעילות?

השאלה איך מתגרשים משותפת מטבע הדברים לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים ומכל רחבי הארץ. על אף ההבדלים בין הנסיבות והמקרים, יש גם מאפיינים זהים שעליהם ניתן להצביע בשביל להשיג דמי מזונות נאותים ועל מנת לנהל תהליך גירושין, חלוקת מזונות ורכוש באופן שלא יפגע בילדים או במשפחה.

קודם כל, הסכם גירושין נדרש לבטא כל הסכמה שיש בעל פה בין הצדדים. במסגרת הסכם מן הסוג הזה חשוב להתייחס גם למחלוקות וזאת על מנת למנוע חוסר הבנה או פערי תקשורת. כמו כן, מיותר לציין עד כמה חשוב לערב עורך דין בשלבים המוקדמים של ניסוח הסכם גירושין וזאת על מנת לדאוג לעניין של מזונות לילדים או חלוקת רכוש הוגנת.

שנית, מומלץ לבדוק מי רוצה להתגרש בגלל סיבות פיננסיות ומי עושה זאת מסיבות משפחתיות, רגשיות או שכלתניות. על פניו אין משמעות לשאלה מה סיבת הגירושין כאשר מתחילים את ההליך המשפטי, אך בפועל יש הבדלים גדולים בין המקרים. הפתרון הוא להתייעץ מראש עם עורך דין ולהיעזר בשירותיו על מנת לקבל ייצוג של האינטרסים מול בתי הדין ובתי המשפט.

לא רק חלוקת מזונות

הטעות הנפוצה בהליך גירושין היא להשקיע את כל האנרגיות והמשאבים בהסכם על חלוקת מזונות או רכוש. מי שעושה זאת מגלה מהר מאוד שיש נושאים שלא קיבלו את תשומת הלב הראויה, אך זה עלול להיות מאוחר מדי. לכן גם כאן צריך לבחון את הנושא לעומק ולבדוק כיצד הגירושין משפיעים למשל על ההחלטה איפה לגור, היכן לעבוד וכיצד להתנהל לאחר סיומה הרשמי של מערכת היחסים.

לסיכום, גירושין מתקיימים בכמה מישורים במקביל כי מדובר בפירוק של תא משפחתי פעיל. עם זאת, ניתן לסיים את התהליך במהירות וביעילות בעזרת מעורבות עורך דין.