החיים לאחר הגירושין

התאוששות לאחר תהליך גירושין אינה קלה לאף אחד. גירושין מסמלים סיום של תקופה ודרך חיים מוכרת מצד אחד והתחלה חדשה לחלוטין, מהצד השני ולעיתים המקום שבו אתם נמצאים לא נעשה מבחירה שלכם. ההתמודדות עם הגירושין היא כפולה – מצד אחד חיי הנישואין כבר לא קיימים, אינכם נמצאים כחלק מזוגיות משותפת, אך מצד שני אתם לומדים להכיר את הצדדים החזקים שלכם ואת ערכם העצמי. החיים שלכם ימשיכו, למרות הכאב, האבל והצער שהם חשים כרגע.

כדי להתמודד עם הריקנות הדבר הראשון שצריך לעשות לאחר שיבשה הדיו על תעודת הגירושין זה להתארגן ולהתחיל לבנות מחדש. זה הזמן לדאוג לצרכים האישיים שלכם ולהתקדם, כדי להתמודד עם המצב החדש. להלן מספר רעיונות כדי להקל על התחושות הפחות נעימות והפיכת המצב החדש לחיובי ואופטימי.

הגדירו מחדש את עצמכם, אחרי הגירושין וקחו בחזרה את השליטה על החיים. אם אתם הורים לילדים, עשו זאת לפני שאתם מתחילים להשקיע את האנרגיה הרבה הנדרשת בתמיכה בילדיכם אשר חווים את התקופה שלאחר פירוק הנישואין והמשפחה. חשוב שתאספו את עצמכם לפני זה.

נכון, יותר קל להציע מאשר לבצע תיקון לנזקים שאתם מרגישים שקרו,לאחר הגירושין. החיים שלכם שונים עכשיו, אך הם רחוקים מסיום. נותרתם בחיים, אנשים שלמים ואשיותכם הייחודית אינה ניתנת להכחשה. אין שום דבר רע בתחושה של אבלות, על אבדן בן הזוג, אבדן של החיים המשותפים ואף חלומות שנשברו, אך באותה נשימה, עליכם ללמוד לשמור על פרופורציה, להניח לזכרונות הכואבים ולהתקדם קדימה.

יותר מזה, לעיתים אתם חשים רגשות שונים וזו היא תגובה נורמטיבית. אולי תחושו לא רק צער ואבל, אלא אף כעס, תשישות, תסכול ואפילו בלבול. אין ספק כי תחושה של דאגה לגבי העתיד הקרב תהיה גם היא חלק מהרגש שיעלה בתקופה זו, אך קבלו את התגובה שלכם וזכרו כי היא תחלוף עם הזמן. התחושות הקשות יכולות להיות חלק מהחיים הנוכחיים שלאחר הגירושין, גם כאשר מערכת היחסים הזוגית היתה קשה, לא נעימה ולא בריאה.

היו רכים יותר וסלחנים עם עצמכם. הרשו לעצמכם לתפקד בצורה פחות מושלמת ממה שאתם רגילים, לפחות לזמן הנוכחי. מותר לכם לדאוג כרגע פחות לאחרים ולקחת את הזמן להחלמה ולאיסוף של אנרגיה. העתיד עדיין מולכם והוא שם בשבילכם.

אחת מהעצות הטובות ביותר שניתנות בתקופה שלאחר הגירושין היא לא להתמודד לבד. גם אם אתם אנשים מופמנים יחסית וחשים שלא בנוח בשיתוף הרגשות שלכם, זהו זמן קריטי ומאוד חשוב לשתף. אם אתם מוצאים את עצמכם ללא קרובי משפחה וחברים, אל תתנו לעצמכם את האפשרות לוותר על תמיכה רגשית ונסו אולי למצוא קבוצת תמיכה, שם תוכלו לדבר עם אנשים אשר מבינים את מה שעובר עליכם. התבודדות תקשה עליכם מאוד בכל רמה רגשית ותפקודית.