ראיות קבילות במשפטי גירושין

במסגרתו של הליך הגירושין, על הצדדים להוכיח את טענותיהם זה כנגד זה באמצעות ראיות מתאימות. אולם איסוף הראיות אינו עניין של מה בכך משעל אלו להיות קבילות על מנת שיוכלו לשמש את בני הזוג בערכאות המשפטיות. משכך, ישנה חשיבות רבה לקבלת ייעוץ משפטי בשלב מוקדם, על מנת שעורך הדין ינחה את בן/בת הזוג בעניין זה וימנע סטייה מן החוק שתפגע בקבילות הראיה ומכאן בסיכויים לקבלת התביעה.

ראיות במשפט גירושין

מתי עולה הצורך להציג ראיות במסגרת הליך גירושין? כך למשל, כאשר בן הזוג מגיש תביעת גט בעילה של בגידה, אז יידרש להוכיח בפני בית הדין הרבני כי אשתו אכן נאפה. דוגמא נוספת ונפוצה מאוד נוגעת לתביעת רכוש. לא אחת, ישנו חשש להברחת נכסים מצד מי מבני הזוג, במטרה לזכות ביתרון כלכלי בחלוקת הרכוש. בסיטואציה מעין זו, על הצד השני לנקוט בפעולות מנע כגון קבלת צו מניעה אשר יקפיא את המצב הקיים, אך לשם כך יש להוכיח את כוונותיו של הצד השני להברחת הנכסים. על מנת שהראיות יוכלו לתמוך בטענות בן/בת הזוג, עליהן להיות קבילות, שאם לא, הערכאה המשפטית לא תוכל להתבסס עליהן ולהעניק את הסעד המבוקש.

הודעות SMS ווצטאפ ומיילים

בעידן של ימינו, בו כל עולמנו, המקצועי והאישי כאחד, מתנהל בטלפון הנייד, הרי שבמרבית תיקי הגירושין כיום, נעשה שימוש בראיות דיגיטליות כגון הודעות SMS ווצטאפ ומיילים. אלו מותרים כראיה בתביעות הגירושין השונות ובלבד כי נשלחו למי שמציגם כראיה, קרי כי הוא הנמען של אותה הודעה או מייל. אולם, כאשר מדובר במסר אשר נשלח לטלפון או לכתובת הדואר האלקטרוני של הצד השני, יש צורך ככלל, בקבלת צו בית משפט על מנת להציגם כראיה, שאם לא, יהווה הדבר כעבירה על חוק הגנת הפרטיות. עם זאת, ניתן לא אחת לעקוף כלל זה, בהתאם לנסיבות, למשל אם ניתן להוכיח כי הראיה נחשפה במקרה או בתום לב לצד המציג אותה.

חוקר פרטי

ראיות קבילות במשפט גירושין מגיעות על מנת שתצאו עם ידכם על העליונה.

במקרים רבים באמצעות חוקר פרטי, אותו שוכר עורך הדין המייצג לצורך ביצוע מעקב ו/או איסוף מידע אחר בן/בת הזוג. דו"ח חקירה של חוקר פרטי ישמש כראיה קבילה בבית המשפט, כאשר ניתן גם להעיד את אותו חוקר בבית המשפט, על תוכן הדו"ח ולקבל ממנו עדות ישירה בדבר מה שראה, שמע וצילם במסגרת עבודתו. שכירת שירותיו של חוקר פרטי בתיקי גירושין נדרשת בין היתר במצב של בגידה, אז יש צורך לאסוף ראיות קבילות המוכיחות את מעשה הבגידה לצורך קבלת גט. דוגמא נוספת: חקירה כלכלית, כאשר יש חשד כי בן/בת הזוג מסתיר או מנסה להבריח נכסים, שיקר בדבר רמת הכנסתו מעבודה או עסק וכיו"ב.

אל תפעלו לבד- התייעצו!

אתם עומדים בפני גירושין? בוודאי שיש צורך באיסוף ראיות כדי להוכיח את טענותיכם ולשמור על זכויותיכם בהליך המשפטי. עם זאת, חשוב מאוד שלא תפעלו לבד, אלא שתפנו לעורך דין גירושין מקצועי ומנוסה, אשר ינחה אתכם בדבר הראיות הרלוונטיות ואופן אסיפתן. המציאות מלמדת כי ללא ייעוץ משפטי, בני הזוג עושים טעויות רבות בעניין זה ופוגמים בקבילותן של ראיות טובות אשר היו יכולות לבסס את תביעותיהם. אם די בזאת כי סיכוייהם לנצח בתביעה נפגעו, אלא שהם גם חשופים לנקיטת הליכים משפטיים נגדם, פליליים ואזרחיים בשל התנהלות לא חוקית.  לכן אל תפעלו על דעת עצמכם ופנו לייעוץ משפטי אשר ילווה אתכם לאורך כל הליך הגירושין, יילחם על זכויותיכם וינחה אתכם כיצד לאתר ולאסוף ראיות קבילות