סדר יום של עו"ד גירושין

בשנים האחרונות, אחוז הגירושין הולך וגדל, והתהליך כרוך באלמנטים רבים, כמו תביעת גירושין, הסדר חלוקת הרכוש, משמורת על הילדים ועוד – כל אלה מצריכים עזרה של עורך דין. ניהול נכון של גירושין יכול לחסוך הרבה כאב ראש לשני הצדדים, כסף ולא מעט זמן.

מהרגע שהוגשה תביעת גירושין, עורך הדין צריך לתאם עמדות עם הלקוח שלו, ולבדוק איתו מה הצד השני עלול לעשות, וכיצד הוא יפעל לדעתו. לפי התחזית עורך הדין מנסה לגבש אסטרטגיה לכל תהליך הגירושין, ובוחן את הדרך הטובה ביותר שתביא לזכייה.

יש לבחון את הצד השני ואת התמונה מכל מבחינה אפשרית. כלכלית – אם מדובר בהסכמי ממון שנחתמו, פנסיות או קרנות. מבחינה פסיכולוגית – איך הצד השני מגיב לעניין הגירושין מבחינה נפשית, וכמובן מבחינה משפטית, עורך הדין צריך למצוא את הדרך הנכונה לצלוח כל בעיה משפטית שתהיה.

את תביעת הגירושין ניתן להגיש או ברבנות או בבית הדין לענייני משפחה. הגירושים ינוהלו לפי המקום שהוגשה התביעה הראשונה על ידי אחד מבני הזוג. ולכן עורך הדין פועל מהר למען לקוחו ברגע שהוא מחליט להגיש את התביעה כדי שיהיה להם כמה שיותר נוח וכדאי מבחינה משפטית במהלך תהליך הגירושים.

ייעוץ הגירושין שמקבל הלקוח מעורך הדין הוא רחב היקף. למשל בנושא התביעה, עורך הדין מכוון אותו היכן להגיש אותה. לעיתים עדיף להגיש אותה ברבנות, כי יש נקודות מסויימות שברבנות שמים עליהם יותר דגש, ולהפך זה יכול להיות בבית הדין לענייני משפחה.

נושא מבוקש, שעורכי דין רבים מייעצים לגביו הוא תביעת מזונות. אב מחויב לשלם מזונות לילדיו עד גיל 18, הוא חייב לדאוג לצרכיהם הבסיסיים. במידה והאם תובעת מזונות, עורך הדין צריך לעזור לה לקבל כמה שיותר עזרה מהאב. מנגד, עורך הדין של האב צריך לדאוג לאינטרסים של האב ולהקל עליו מבחינה כלכלית.

במידה ויש לזוג שמתגרש ילדים, עורכי הדין דואגים בנושאים שונים הקשורים אליהם, כמו: משמורת הילדים, מזונות וכדומה. מבחינת המשמורת, כלומר, היכן יגורו הילדים מהרגע שההורים יתגרשו. בית הדין לרוב פוסק לטובת האמא, כיוון שיש דגש על כך שהימצאות ושהות עם האמא גם בילדות וגם בתהליך ההתבגרות הוא מאוד חשוב ומהותי לילדים.

חלוקת הנכסים והרכוש הם גם פרטים שעורך הדין מטפל בהם. לזוג נשוי יש ברוב המקרים בית משותף, שנקנה יחד או שנקנה על ידי אחד מהם – אבל ללא הסכם ממון הוא רשום על שמם, לכן הבית הוא של שניהם ובמידה והם מתגרשים כל אחד מבני הזוג אמור לקבל חלק שווה.

למקרים בהם יש סיבוכים שונים רצוי להיעזר בכמה עורכי דין. עורכי הדין יכולים לנהל את הגירושין בכמה מישורים. בעוד אחד עסוק בפתיחת התיק, השני מייעץ ובונה תוכנית להמשך הדרך, והשלישי בודק לעומק את העניין הכספי וחלוקת ההון וכך עולים סיכויי הזכייה בתיק.