כיצד לעבור את הליך הגירושין ולהשאר בחיים

ההחלטה להגיש בקשה לגירושין היא לא מטלה פשוטה, אך לעבור את הליך הגירושין עצמו נחשב לאתגר רציני. מכנות מוחלטת מול עוה"ד, מה להגיד לילדים, הכנה נפשית להליך מורט עצבים, להלן  טיפים להכין אתכם מראש למסע אל העתיד החדש שלכם:

  • קבלו את העובדה שזה נגמר – יכול להיות שבקשת הגירושין הגיעה אליכם בהפתעה מוחלטת ולא היתה יוזמה שלכם, אך להחזיק במערכת יחסים שרק צד אחד מעוניין בה לא תביא אתכם לאף מקום חיובי ותהפוך אתכם לאומללים בטווח הארוך. התחילו להטמיע כי חיי הזוגיות והנישואין שלכם הסתיימו וחישבו על החיים שאחרי.
  • הציבו מטרות ריאליות – כמו בכל פרידה, זהו תהליך ארוך. הציבו לעצמכם מטרות, אשר גם יאתגרו אתכם מצד אחד, אך עדיין השארו מחוברים למציאות ואל תעצימו את עצמכם אל עבר שיאים ורעיונות פנטזיים.
  • ידע הוא כח – בעידן האינטרנט מחכה לכם הספרייה הגדולה ביותר בעולם. נצלו אותה כדי לברר את הזכויות שלכם, את החובות. תוכלו לבדוק מה אומר החוק ולפתור את עצמכם משאלות רבות הגורמות לכם ללחץ ודאגה.
  • הגנו על הנכסים המשותפים שלכם – נכון, באופן טבעי אנחנו בטוחים שבן הזוג "לא יעשה את זה", אך האמינו לי כבר היו בני זוג אשר רוקנו את החשבונות המשותפים, העבירו כספים לחו"ל ועוד מעשים שמעולם לא חשבנו שיקרו. מהר ככל שניתן, דאגו לטפל בכל הנכסים המשותפים שלכם, מתכשיטים ועד ביטוח חיים.
  • כנות ופתיחות מול הילדים – אם יש לכם ילדים בגיל שבו הם בעלי הבנה בסיסית, שמרו על כנות לגבי מה שמתרחש מסביבם. המנעו מהאשמות ומדיבורים קשים על בן הזוג מולם או בסביבתם, זה יגרום להם עוגמת נפש קשה ובלבול מיותר. בשלב מאוחר יותר, אתם עלולים לגלות כי ההורה המאשים, גם אם תחושותיו אמיתיים לחלוטין, ייחשב בעיני ילדיו כהורה הבעייתי יותר.
  • שמרו על כבודכם העצמי – יכול להיות שבן הזוג עושה דברים, אשר גורמים לשערותיכם להלבין. התפרצויות זעם לא יובילו אותכם לשום פתרון ובטוח שלא יגרמו לכם להרגשה טובה. השתדלו לנהל מול בן הזוג דו-שיח מכובד וברגיעה.
  • המנעו מלהטיל על הילדים את הצורך לבחור צד – אין זה משנה מי אשם בגירושין, הילדים שלכם יאהבו אתכם ללא תנאי וירצו להיות בחברתכם. אל תאלצו אותם לבחור צד והמנעו אופן מוחלט מהעברת מידע מאחד לשני דרכם, זו דרך קשה והיא תותיר צלקות בנפשם.