למה זוגות מתגרשים? הנה מה שאנחנו חושבים

פגשתם את אהבת חייכם והייתה לכם חתונה מהסרטים. חלמתם על זוגיות אוהבת ומחבקת, עינכם נשואות (תרתי משמע) לעבר אותו הכיוון. ידעתם בדיוק איך תקראו לילדים ואם תגורו בעיר או בכפר. כן, הייתם מיוחדים, אבל בסופו של דבר כמו כולם. חלק ניכר מן הזוגות, כן, בדיוק כמוכם, מוצאים את עצמם על מדרגות הרבנות והפעם כדי להתגרש. למה זה קורה?

 למה אנחנו מתחתנים?

כולנו אוהבים לדבר על אהבה, על חתונה, אבל אף אחד לא מגלה לנו את מה שכבר איננו סוד – שכל זוג שלישי בישראל מתגרש. אז לפני שנצלול לתוך הסוגיה המרתקת הזו וננסה להבין למה זוגות מתגרשים, בואו נלך צעד אחד אחורה ונשאל את השאלה הלא פחות מסקרנת – למה אנחנו מתחתנים?

בעידן שבו מוסד הנישואין התערער כל כך והרשת מוצפת במדריכים כיצד להתגרש, אנחנו עדיין מקבלים הזמנות לחתונה בתדירות שבה השמש זורחת ואנחנו עצמנו, ממש כרגע אולי, קובעים פגישה עם הצלם ומועד לטעימות עם ההורים. אז למה?

אז כפי שיש סיבות שונות לגירושין, כך גם יש סיבות שונות לנישואין. יש מי שעמידה מתחת לחופה פשוט מרגשת אותו, יש מי שעבורה נישואים פירושם יציבות וביטחון זוגי (כן כן, זה עדיין קיים) ויש מי שהלחץ החברתי של להישאר רווק/ה והנדנודים של ההורים, האחים, הסבים והדודים שהם רואים פעמיים בשנה, מכניעים אותם וגורמים להם לרוץ לבחור קייטרינג טבעוני או לחילופין חתונה על טהרת הפליאו.

כולם ב2? לא, הם ברבנות

אז אחרי שהבנו למה אנשים מתחתנים, בואו ננסה להבין למה זוגות מתגרשים. מה מביא את אותם זוגות אוהבים להחליט לפרק את החבילה? ובכן, הנה מה שאנחנו חושבים:

  1. ציפיות לא ריאליות: מי מכם לא מכיר את אותו זוג שהיה בטוח שנישואין משמעם הליכה משותפת לעבר השקיעה בכל יום? האם ייתכן שזוג כזה יחזיק מעמד יותר משעתיים ורבע אחרי ירח הדבש? נישואין יכולים להיות נפלאים אבל אסור לשכוח שזו גם עבודה. צריך להשקיע, לחשוב, לפרגן, לבנות, לפעמים צריך להישאר שעות נוספות…ומי שמגיע לא מוכן, לא יוכל לקיים את הקשר לאורך זמן.
  1. ממהרים לאנשהו? אלו אותם זוגות אשר התאהבו בבום גדול, התחתנו תוך 20 שניות וגם נפרדו באותה מהירות. בשונה מהזוג הראשון, פה למעלה, להם אפילו לא היה זמן לפתח ציפיות, כי שוב, הם מיהרו. לחופה. מבלי לדעת שהוא בעצם עצבני מאוד בבוקר והיא מבלגנת את הבית בלי סוף. אז מי שממהר להתחתן, יכול להתגרש באותה מהירות.
  1. בואו של הילד הראשון: מרבית הזוגות חווים משבר גדול עם בואו של הילד הראשון אשר מפר את השלווה הזוגית, עושה המון רעש ומראה להם שאפשר לתפקד על גם שעתיים שינה. לא מעט מאותם זוגות לא יצליחו להסתגל לשינוי וייפרדו לשלום.
  1. כסף מסובב את העולם: הנתונים מראים כי כסף הוא גורם מרכזי לגירושין, אם כשיש אותו ואם כשאין אותו. זוגות הנפרדים על רקע כספי, חשוב לומר, בדרך כלל גם נכנסים למאבק משפטי כלכלי, אשר מתיש אותם ואת חשבון הבנק.
  1. לא יודעים לריב: לאהוב זה קל (יחסית) אבל לדעת לריב, זו ממש מלאכת מחשבת. כל זוג רב ונתקל בחילוקי דעות, השאלה היא איך מתמודדים עם זה. אם לא למדת ללכת צעד אחורה ולתת לה להירגע רגע, אם את לא למדת שהוא רגיש לצעקות, הרי שיהיה לכם קשה מאוד לחיות יחד והדרך לרבנות תלך ותתקצר.
  1. בגידה: רבות הן הסיבות לבגידה אך התוצאה היא לעיתים קרובות זהה – בן או בת הזוג מתקשים לסלוח בשל אובדן האמון וזה מביא לגירושין.
  1. שינויי מזג האוויר: לאנשים רבים יש נטייה לחשוב כי מהרגע שיש טבעת, הכל נעשה יחד והאינדיבידואל הולך לאיבוד. לא ולא. גם אנשים נשואים עדיין יכולים להשתנות ולחוות, להתפתח ולקוות, גם אם הם אינם רווקים עוד. התנגדות לשינוי והתעקשות לשמר את המצב הקיים, מביאים לא פעם לפרידה.
  1. אצל הדודה והדוד: בישראל, כמו בישראל, אם התחתנת עם מישהו, התחתנת עם כל המשפחה שלו. ונכון, את צריכה ללמוד לקבל אותה עד כמה אפשר בלי להשתגע. אבל אתה! אתה צריך לדעת לשים את הגבולות ולא לאפשר למשפחה לדחוף את האף. אם שני בני הזוג לא יעשו צעד לקראת השני בעניין הזה, המשפחה יכולה להוות מכשול שבני הזוג לא יצליחו לגשר עליו.

מקווים שנתנו לכם חומר למחשבה…. ולפני שאתם מחליטים לסיים את הקשר, בדקו את עצמכם שוב ואולי תגלו שיש עוד תקווה לאהבה. ואם בכל זאת החלטתם שהמסע המשותף שלכם הסתיים, פנו לעורך דין המתמחה בדיני משפחה וגישור, אשר יסייע לכם להגיע להסכם גירושין טוב והוגן ולסיים את השנים שלכם יחד בצורה מכובדת וקלה ככל האפשר.

לייעוץ פנו למשרדנו 03-7365050