גירושין עם ילדים – גישור גירושין

עומדים בפני הליך גירושין ויש לכם ילדים? הדרך הנכונה להתמודד עם הגירושין עבורכם ועבור הילדים היא באמצעות הליך של גישור. בעזרת ליבון הסוגיות המשפטיות וגיבוש הסכמות הוגנות, תקצרו את ההליך המשפטי ותקלו על ההתמודדות של הילדים עם הפרידה.

 יתרונות הגישור בהליך גירושין

חלק ניכר מן הזוגות העומדים כיום בפני גירושין, מבינים כי האלטרנטיבה הטובה ביותר היא לפנות להליך של גישור, במסגרתו יגיעו בני הזוג להסכמות בכל סוגיה משפטית ויערכו הסכם גירושין. לפנייה להליך של גישור גירושין מספר יתרונות:

  1. חיסכון כספי בעלויות משפטיות: כאשר בני הזוג פונים לגישור, הם יכולים להגיע להסדר תוך מספר פגישות ובכך לחסוך את העלויות הגבוהות של ניהול תיק גירושין בערכאות.
  2. מניעת הסלמה ביחסים: במסגרת הגישור, לומדים בני הזוג לנהל דיאלוג סובלני ופרקטי וכך המתח ביניהם אט אט נרגע. כאשר מנהלים מאבק משפטי, הדבר מחריף בדרך כלל את המשבר וגורם לקרע נוסף ביחסים בין בני הזוג.
  3. משרת את טובת הילדים: גישור גירושין מביא לסיומו המהיר של ההליך המשפטי ומאפשר לילדים תחושה של השלמה. כמו כן, בזכות ההידברות בהליך הגישור, לומדים ההורים לתקשר טוב יותר אחד עם השנייה והדבר משפיע באופן ישיר על טיב יחסיהם עם הילדים.

 גישור גירושין – למען הילדים

פנייה להליך של גישור, כאמור מעלה מאפשרת לסיים את ההליך המשפטי תוך זמן קצר. מלבד זאת, יש לגישור גירושין יתרון מובהק נוסף: הוא יכול להקל על ההתמודדות של הילדים עם הגירושין. כיצד?

ראשית כל מעצם העובדה כי הפרוצדורה המשפטית באה לסיומה ובני הזוג אינם נגררים למאבק ממושך בבתי המשפט. סיומו של ההליך המשפטי מקל על בני הזוג, רגשית וכלכלית ומעניק לילדים סגירת מעגל.

שנית, כאשר הליך הגישור נושא פרי, הוא מעניק לבני הזוג הרבה מעבר להסכם גירושין. הוא  מפורר ולו במעט את המתח והכעס שלהם זה כלפי זו. הדבר מאפשר להם לפתח מערכת יחסים הורית תקינה ובכך להעניק לילדים תחושה בטוחה ויציבה, למרות פרידתם.

ייעוץ זוגי למתגרשים

מעוניינים להתגרש בשיתוף פעולה ולהגיע להסכם גירושין? עבור זוגות רבים זוהי המטרה, אך הדרך אליה יכולה להיות קשה לעיתים. במצב שכזה, חשוב שלא להרים ידיים ולפני פנייה לעורך דין מגשר, כדאי לנסות לפנות למטפל זוגי לייעוץ גירושין. על פניו נדמה כי המונח הזה סותר, שהרי מדוע בני הזוג המבקשים להתגרש, יפנו לטיפול משותף, אולם, נזכור כי למרות הפרידה, יש לצדדים אינטרס משותף: לגבש הסכמות בענייני הגירושין, לחתום על הסכם מסודר ולהמשיך לתפקד כהורים לילדיהם בצורה הטובה ביותר.

אלו אינן משימות פשוטות וכאשר שורה בין הצדדים תחושה של כעס ומתח, יהיה קשה מאוד להגיע אל המטרה. ייעוץ זוגי יסייע לבני הזוג ללבן את הדברים, ילמדם כיצד לעשות הפרדה בין הקשר הזוגי שהסתיים לבין מערכת היחסים ההורית ויכין את הקרקע לעריכת הסכם גירושין הוגן אצל עורך דין מגשר.