איך אפשר להתגרש מהר?

הדעה הרווחת היא כי הליכי גירושין נמשכים זמן רב, אולם זהו אינו הכרח המציאות. פנייה לייעוץ משפטי מוקדם וגירושין בשיתוף פעולה של בני הזוג, יכולים להביא לסיומו המהיר של הליך הגירושין, תוך חיסכון משמעותי בעלויות. ישנה הסכמה בין הצדדים על כל הסוגיות המשפטיות? בני הזוג אף יוכלו לפנות לעורך דין משותף, דבר אשר יכול לזרז עוד יותר את סיומו של ההליך.

קבלת ייעוץ משפטי בשלב מוקדם

טיפול בהליך גירושין הוא מלאכה הדורשת מעורך הדין את ביצוען של פעולות שונות, כגון איסוף מסמכים, בניית אסטרטגיה בתיק, פנייה לבעלי מקצוע (כגון חוקר פרטי), הגשות בקשות מקדמיות וכיו"ב. ככל שהלקוח פונה לעורך הדין בשלב מוקדם יותר, כך פתוחים בפני עורך הדין כל האפשרויות ואפיקי הפעולה לניהול יעיל ומהיר של הליך הגירושין. במקרים רבים, פונה כל אחד מבני הזוג לקבלת ייעוץ משפטי, רק כאשר הוא משוכנע בהחלטתו להיפרד, אולם למעשה, כדאי לפנות לעורך דין גירושין כבר בעת הזו. מדוע? היות שעורך הדין יכול להעניק ייעוץ משפטי ראשוני ולהסביר מהן משמעויות ההליך על הלקוח, למשל, בהקשר של משמורת הילדים וחלוקת הרכוש. מטבע הדברים, קבלת המידע הרלוונטי והבנה מה צפוי, יכולה מאוד לסייע בהחלטה האם גירושין היא הבחירה הנכונה, בכלל או בפרט בשלב זה. כמו כן, ייעוץ משפטי מוקדם ימנע סיטואציה שבה הצד השני הקדים לפעול וצבר יתרון משפטי, למשל, בשל הגשת בקשה ליישוב סכסוך לערכאה העדיפה עליו.

גירושין בשיתוף פעולה

קיבלתם החלטה להיפרד ואתם רוצים להתגרש מהר? אל תפנו לערכאות המשפטיות, שם מובטח לכם הליך גירושין ארוך וגם לא זול. הדרך לגירושין מהירים, היא באמצעות גיבוש הסכם גירושין בין בני הזוג, ללא התערבות המערכת המשפטית, אלא לצורך אישור ההסכם ומתן תוקף להסכם של פסק דין מחייב. כיצד מגבשים הסכם גירושין? בני הזוג מנהלים משא ומתן על הסוגיות המשפטיות העומדות על הפרק ומגיעים להסכמות בכל נושא ונושא. מרבית הזוגות העומדים בפני גירושין, מתקשים מאוד לנהל דיאלוג פורה ויעיל ועל כן מומלץ לפנות לעורך דין מגשר, אשר שומע את טענות הצדדים, יורד לעומקן של המחלוקת ביניהם ומציע פתרונות מתאימים לכל סוגיה וסוגיה. בני הזוג יכולים להגיע אל המגשר לבדם, או כאשר הם מיוצגים, כל אחד על ידי עורך דין מטעמו.

לשכור עורך דין משותף

יישום שתי העצות שפורטו לעיל, יובילו את בני הזוג לגירושין מהירים וללא מאבקים משפטיים, דבר המטיב בראש ובראשונה עם הילדים וכמובן גם עם בני הזוג, רגשית וכלכלית. בואו נלך צעד אחד קדימה ונדבר על שכירת עורך דין משותף לצדדים. כאשר שוררת הסכמה בין בני הזוג, באשר לכל הסוגיות המשפטיות, או מרביתן המכריע, יכולים הצדדים לפנות לעורך דין משותף אשר ינסח עבורם הסכם גירושין. כאשר הטיפול מסור בידי גורם אחד, כך ניתן להביא לסיומו המהיר עוד יותר של הליך הגירושין ובני הזוג יכולים לחסוך עלויות משמעותיות, כאשר הם חולקים את הוצאות שכר הטרחה של עורך הדין ואינם שוכרים עורכי דין שונים. נבהיר כי פנייה לעורך דין משותף אינה מתאימה בכל מקרה. כאשר לבני הזוג יש מחלוקות מהותיות ביניהם באשר לענייני הגירושין, אזי ללא ספק, כל אחד מבני הזוג זקוק לעורך דין מטעמו אשר יגן על האינטרסים שלו בהליך המשפטי. אולם זכרו כי פנייה לעורכי דין נפרדים, אין פירושה כי לא ניתן יהיה לנהל את הליך הגירושין ביעילות, שהרי המפתח הוא כאמור קבלת ייעוץ משפטי מוקדם וגירושין בהסכמה.